vrati se na sadrzaj arhiva [email protected]

Recenzije audio izdanja

SCRAT (Poljska) – Z mroku... (demo 2003)

Potpuno prihvatljiv i slušljiv nešto blaži thrash na poljskom jeziku napravio je sastav Scrat. Album «Z mroku» produkcijski je dotjeran i tome pohvala jer su to odradili članovi grupe. Nakon «Intro-a» od pedesetak sekundi prva pjesma koja otvara album je «Kneel or Die» interesantna i poletna, napunjena je odličnim solažnim dijelovima. Jako mi se čudnom ali respektabilnom čini kombinacija pjevanja tekstova na poljskom i engleskom jeziku. Doduše već pomenuta kompozicija je jedina na ovom albumu koja je otpjevana na engleskom. Autorski dosta izražajno i dostavljeno u paketu s dosljednim thrash rifovima, uz korištenje akustične forme i primjerenog, prolaznog i nenapadnog vokala Scrat ima ozbiljan pristup u ovom žanru metala. Veoma sadržajna svirka i sam je primjer pjesma gdje se u pozadini pjesme «Mrok» čuje ženski operni vokal i dodat je na jednom dijelu «funkyziran» bas. Ovi detalji su lijepo spojeni u jednu cjelinu i sva žestina thrash-a se čini se posebno definisanom u djelotvorno mekaniju varijantu. Pozitivno i originalno odsvirani pridodati elementi imaju potencijal na ovom uratku poljskih metalaca. Znači ovo nije onaj klasični thrash, niti išta klasično jer su to sve vežu elementi heavy metala. To se najviše primjeti u pjesmi C.D.N. koja je po svojoj izvedbi balada i posvećena u sječanje na Darka Guminskog. Scrat je relativno mlad sastav gledajući na to da postoje od 2002 godine. Večinu tekstova je napravio Szymon «Pudel» Kostro – vokal i basista grupe. Muziku su radili skoro svi članovi Scrat-a, a najviše gitaristi Darek «Junior» Badkowski i Mariusz «Mariola» Skorupa. Muzika je napravljena da bude slušljiva, stvorena na nešto komercijalnijoj osnovi, što grupi može donijet vrlo dobar pristup široj publici i nešto renomiranijim izdavačima. Pošto još nisu zvanično izdali svoj materijal za neku kuću ovo je još uvijek demo materijal kvalitetno urađen da se predstavi jedna grupa u pravom svjetlu.

Puno hvala Branimiru Banetu Lokneru ([email protected]) za preporuku i ostvarivanje kontakta s ovom grupom koju je i on lično obradio. Ocjena : 4,15/5
Track list:

1. Intro (Instrumental)
  2. Kneel Or Die
  3. Mrok
  4. Smieć
  5. C.D.N.
  6. Szarak
  7. Tantal
  8. Dla Nienazwanych
  9. Pustynna Noc (Instrumental)

band kontakt: [email protected]
Račić Tomica

**************

YNGWIE MALMSTEEN – Unleashed The Fury (2005)

Gitarski genije je opet na putu! Već nam svima dobro znani Malmsteen donosi novi album na kojem pokazuje svoje impresivno sviranje svog instrumenta. Album je izašao u Japanu nešto ranije nego u ostalim dijelovima svijeta. Već je dobro poznato i to da je neo classic metal i progressive metal jako cenjen u ovoj zemlji Dalekog istoka. Cenjen toliko da su mnogi progresivci , power metalci i neoklasičari našli utočište u Japanu za izdavanje albuma i stvaranje gomile obožavatelja čestim koncertima. Nakon tri pesme impresivne brzine, pevanja i svega ostaloga slijedi nešto lakša «Winds Of War (Invasion)». Zanimljivom pesmom se čini «The Bogeyman», koja ne liči na tipičnu Malmsteenovu kompoziciju, počinje s basovima i rifovima. Ali zato pred kraj kompozicije Malmsteen se otvori jednom od svojih nemogućih soliranja i tako je zatvori, dajući i ovoj među svim ostalima na albumu svoj potpis i dodir. Kao što je to i običaj na albumu se nalazi nekoliko instrumentala, najkraća je «Fuguetta» u trajanju od jedne minute a najduži instrumental nosi naslov «Magic And Mayhem» u trajanju četiri i po minute. Cd je snimljen u postavi: Yngwie je odsvirao sve gitare što znači da se prihvatio i bas gitare, Doogie White – vokal, Patrik Johansson je odsvirao bubnjeve a Joakim Svalberg klavijature. Za svetsku turneju angažiran je basista Mick Cervino. Na albumu se nalazi osamnaest pesama, bar na ovom japanskom izdanju, a prosečno trajanje pesme je četiri minute. Celi album traje zadovoljavajućih sat i dvanaest minuta što je sasvim dovoljno u uživanju gitraske magije švedskog čarobnjaka.

Track list:

1. Locked & Loaded
2. Revolution
3. Cracking the Whip
4. Winds of War (Invasion)
5 Crown of Thorns
6. The Bogeyman
7. Beauty and A Beast
8. Fuguetta (Instrumental)
9. Cherokee Warrior
10. Guardian Angel (Instrumental)
11. Let the Good Times Roll
12. Revelation (Drinking with the Devil)
13. Magic and Mayhem (Instrumental)
14. Exile
15. The Hunt
16. Russian Roulette
17. Unleash the Fury
18. Paraphrase (Instrumental)

ocena : 9/10
Račić Tomica

******************
ZEDHER – Metal Possession (demo 2004)

Grupa Zedher je talijanski death – black sastav koji je oformljen 1998 godine od strane Marco Rosati-ja, aka Agonia i Giovanni Fabrri-ja, aka Azeman. Prvi demo napravili su već 1999 godine i nazvali ga «We Will Die All». Tada nisu imali bubnjara pa je Agonia odsvirao bas i otpjevao pjesme, a Azeman je odsvirao sve potrebne gitarske zvukove. Kao bubanj su koristili ritam mašinu. Nešto kasnije grupi su se priključili Mauro Antonelli aka Mechanix, koji je sjeo za bubanj, i Manuel Piroso aka Maleun, koji se prihvatio bas gitare. U toj postavi snimaju u februaru 2004, u The Outher Sound Studios, svoj aktuelni demo broj 2: «Metal Possession».

Kombinacijom raznih varijanti metala dobili su vrlo zanimljiv izražaj. Muzika je u stilu death-thrash, a vokal je tipičan za black metal. U tu kombinaciju u kojoj dominira pretežno black vokal na momente se zna u kompozicijama pojaviti i vokal a la Glen Benton(Deicide), čija izmjena djeluje osvježavajuće i obara monotoniju tipikaliziranog vokala u pojedinim pjesmama. Na demu se nalaze četiri kompozicije ukupnog trajanja 21 minuta i 15 sekundi (black metal forma trajanja), što je sasvim dovoljno da predstavi grupu Zedher. Vrlo dobro sklopljeni muzički pravci sa vokalom čine ovu grupu već na prvo slušanje vrlo zrelom i muzički pothranjenom raznim utjecajima najpoznatijih thrash sastava od kojih su preuzeli potrebnu brzinu a žestina ovoga je nadopunjena izvrsnim growl vokalima i izmjenom već opisane kombinacije vokala. Sasvim dovoljno da skrenu pažnju na sebe pa ih je tako za promovisanje odabrala agencija Kick iz Rima iz koje i dolazi ovaj demo Zedher-a.

Ocjena : 7/10

Track list:

1. Metal Possession (4:23)
  2. Zedher (5:11)
  3. Phantasm (6:06)
  4. Real Cannibal (5:35)
    Račić Tomica

As Light Dies-3 Views of an End.A Trip to Nowhere 2004
Zanr – Avanguarde Progressive Celtic Doom-Death Metal
Zemlja – Spanija
Izdavacka Kuca – Samoizdanje
Trajanje – 29 : 37
1. Before the Battle
2. Defeat & Revenge
3. Into the Unknown.....
4. The Music of Erich Zann
5. Sailing to Another World
6. Shades Starving for Life

Huh, u zadnje vreme mi samo istripovano/komplikovana izdanja padaju pod ruku za recenziranje. Ovo je bend koji svira Avanguarde Progressive Celtic Doom-Death Metal. Jeste. I kako bi ja sada trebao da napisem recenziju za ovako nesto? Mozda samo da napisem, da bend svira Avanguarde Progressive Celtic Doom-Death Metal I tako zavrsim recenziju? : )

Introu, koji otvara ovo ostvarenje, savrseno pristaje ime “Before the Battle” jer kreira takvu atmosferu da imate utisak da se nalazite na nekom borbenom polju na kom borba samo sto nije pocela. Zatim sledi “Defeat & Revenge”, mocna numera koju jos mocnijom cine violine, koje se jako dobro uklapaju. Jos jedan kratak instrumental “Into the Unknown…”, savrseno odradjen sa kratkim pojavljivanjem zenskog vokala.

Ne bas tako kvalitetna produkcija cini ovaj snimak malkice slabijim, ali to nikako nije razlog da se zaobidje ovaj cd. Bas naprotiv, ovo je bend koji je uspeo da za razliku od mnogih drugih napravi nesto zanimljivo I dobro pa cak I originalno, I zato obratite paznju na njih I pokusajte da nabavite “3 Views of an End.A Trip to Nowhere”

Kontakt [email protected]
/Monarch of the Mighty Darkness/
********************

Doomed and Disgusting - Horror Soundtrax 2003
Izdavac – Vampire
Zanr – Horror Ambiental/Doom
Trajanje – 40:36
Lista pesama :

1. The Funeral Director
  2. Evil Cathedral
  3. Ghost Stories
  4. Doomsday
  5. Torture Chamber
  6. D*Monic Minor 666
  7. Evil Cathedral (soundscapes)
  8. Horror Soundtrax
  9. The Funeral Director (soundscapes)

Prvo moram da gadno iskritikujem cover. One ribe jesu jebozovne (aahhh…) ali je cover vrlo amaterski odradjen. Dave sa onom koskom u ustima izgleda smesno. I, rezolucija je losa. Pa vide se kockice bre! Ono je moglo 100% bolje da se uradi. Ne znam zasto nije… Izgleda kao da ste pritisnuli “print screen” u toku igranja video igre Resident Evil 2, i posle pritisnuli “paste” u fotosop, i tako stampali! Zadnja strana… Ona … stvar… Mozda govori sta ce vam se desiti/kako cete izgledati posle nekoliko preslusavanja ovog diska. Znaci, ona je slusala ovaj cd i onda je istovremeno pocela da place, povraca, oci su joj ispale od naprezanja, svrsava, pisa, kenja i onda se osusila, i umrla.

Ali da predjemo na muziku, jer je to ono sto je ovde ustvari najvaznije. Zar ne?

Ovo jeste definitivno bolestan album (sto mozete zakljuciti i po nazivu istog “Horror Soundtrax”), ali definitvno ne onoliko koliko Dave to tvrdi. Odlicno bi “pasovalo” za neke scene filma “Evil Dead”, ili na neki film tog tipa. Jedna osoba je navodno slusajuci ovaj cd zaglavila u ludnicu, a druga izvrsila samoubistvo. Axa…

Nema puno razlicitih tripova, sto znaci da se otprilike jedna fora provlaci kroz ceo album. Mrtvacke klavijature ovom albumu daju poseban “filing”. Vokali su kao naratorski, pa malo recitovanja… and stuff like that. Gitare uglavnom zujece/brujece, vecim delom verovatno iz zbog produkcije. U nekim stvarima se naziru hladne i “sablasne” solaze, sto deluje jako zanimljivo. Pa zatim klavijature i neki efekti preuzimaju glavnu ulogu, praveci tu neku zagrobnu atmosferu. Produkcija nije bas losa. Ali to je, nazalost, sve sto mogu da kazem u vezi toga. Mislim da za ovako nesto treba stvarno dobra produkcija.
/Monarch og the Mighty Darkness/
********

Over the Wall #2
Kompilacija je stigla uz drugi broj istoimenog fanzina. Urednici su nastavili praksu da svaki broj prati i disk koji predstavlja metal bendove širom sveta (na ovoj kompilaciji su po dva iz Srbije i BH). Ovoga puta nam predstavljaju 12 bendova sa isto toliko pesama. Ono što je zanimljivo bilo u prošlom broju je da je svaki od bendova sa tamošnje kompilacije bio predstavljen ukratko u fanzinu, čak su date i recenzije njihovih izdanja sa kontakt adresama. Ovde na žalost toga nema pa vam o istima ne mogu puno reći a po jedna pesma je zaista malo da bi se bend upoznao i ocenio, ali opet dovoljno da vas zainteresuje pa pokušate eventualno nešto da nabavite preko neta. Za razliku od prošle kompilacije ovde su zastupljeni manje death, black i ostali brutalniji pravci, veći je akcenat bačen na thrash i heavy npr što je meni više ok. Ne bih ja o svakom bendu posebno kao moj brat to u prošloj recenziji, ja bih vam skrenuo pažnju na meni zanimljive sastave. (Kvalitet snimaka varira ali je uglavnom jako pristojan.) Znači meni su bili ok Svolk, Krusher, Agonize, End of Man. Ko je zainteresovan neka pronadje kontakt kod recenzije fanzina.
/Nenad/

vrati se na sadrzaj
arhiva