Proveri privatne poruke Proveri privatne poruke
Lista članova Lista članova FAQ - Često Postavljana Pitanja FAQ - Često Postavljana Pitanja
Korisničke grupe Korisničke grupe Profil Profil
Traži Traži Pristupi Pristupi Registruj se Registruj se
  :: Forumi Tvorca Grada :: forum

Decji crtezi
Idi na stranu 1, 2  Sledeci
 
Napiši novu temu Odgovori na poruku  :: Forumi Tvorca Grada :: forum » Deca
Pogledaj prethodnu temu :: Pogledaj sledeću temu  
Autor Poruka
Zvoncica
~ administrator ~
~ administrator ~


Pridružio: 19 Feb 2007
Poruke: 4277
Lokacija: Nedodjija

PorukaPoslao: Čet Dec 20, 2007 11:31 am    Naslov: Decji crtezi Odgovoriti sa citatom

Olovke i bojice detetu pomažu da prikaže svoj svet, otkrivaju njegov karakter, želje i način na koji doživljava stvarnost.
Detetove slike i crteži prikazuju i njegove najskrivenije strahove koje teško može izraziti rečima. Oružana papirom i olovkom, čak i ona najmlađa deca svojim strahovima i nesigurnostima uspevaju dati oblik i boju i na taj ih način ublažiti.

No, to nije sve: crtež je i najneposredniji način kojim dete komunicira s odraslima, posebno sa svojim roditeljima. To je i osnovno sredstvo da izrazi svoju nelagodu ili strah i da zatraži pomoć.
Važno je znati ih prepoznati jer nam omogućuju da bolje upoznamo psihu svog deteta







Zna se da uz pomoć dečjeg crteža možete mnogo toga da saznate o deci. Crteži su prozor u njihov unutrašnji svet. Oni često koriste crtanje kao metodu istraživanja, rešavanja problema, davanja vizuelne forme idejama i zapažanjima. Da li u kući imate malog Pikasa, saznaćete do njihove 11 godine. Koje su normalne faze u crtanju, a kada treba da se zabrinete, objašnjava dečji psiholog Gordana Ačić.

1. stadijum: crtkanje
Ovaj stadijum počinje oko 18 meseca i traje do treće godine.
Kako izgleda: Deca počinju da stvaraju prve tragove na papiru (ili nekim drugim površinama).
Zbog čega je bitno: Crtkanje i ostali pokušaji crtanja u ovom uzrastu su odraz vežbanja koordinacije između oka i ruke. Tako sled razvoja ide od grube do fine motorne koordinacije koja se manifestuje u dečjim likovnim radovima. Što se upotrebe boje tiče, dete je ne koristi svesno.

2. stadijum: osnovni oblici
Od treće do četvrte godine razvija se dečji angažman u imenovanju ili čak smišljanju priča kojima nastoje da daju smisao svojim radovima.
Kako izgleda: Kao glavna razvojna oznaka u ovom periodu stvaralaštva je sposobnost da se ono što je na papiru poveže sa okolnim svetom. Ono što je zanimljivo jeste to da deca u ovom razdoblju često više vole apstraktno od realističnog zbog karakterističnog bogatstva boja i dizajna. Ovo je takozvana faza Malog Princa.

3. stadijum: ljudski oblici i početne šeme

Od četvrte do sedme godine deca upoznaju svoje telo.
Kako izgleda: Na crtežima se pojavljuju ljudske figure, često nazvane „punoglavcima“ zbog svoje sličnosti sa prvim stadijumom razvoja žaba. Vremenom deca postaju sposobna da crtaju raznolikije figure, uključujući trup uz glavu, dodaju više detalja - prste, zube, obrve, kosu i uši. Uz figure crtaju i uobičajene predmeta iz okoline kao što je sunce, cveće i drveće.

4. stadijum: razvoj vizuelne šeme
Od 6. ili 7. do 9. godine razvoj vizuelnih šema u likovnom izražavanju je odraz razvoja kognitivnih sposobnosti. Tada deca pokušavaju da nađu red u okolini i razviju prava ponašanja i strukturiranost u svom životu.
Kako izgleda: Radovi su puni boja i često šarmantni odraslom promatraču zbog slobode izražavanja i kreativnosti.

5. stadijum: realizam

Od 9. do 12. godine deca se udaljavaju od isključivo egocentričnog načina mišljenja - počinju da uzimaju u obzir misli, osećanja i stavove drugih.
Kako izgleda: Žele da postignu što realniji utisak u svojim radovima; raste kompleksnost upotrebe linije, oblika i detalja, počinju prvi pokušaji crtanja u perspektivi, istančava se upotreba boja, a ljudska figura poprima detaljnije i raznolikije elemente posebno s obzirom na pol. Karikature i likovi iz crtanih filmova postaju popularne teme u ovom periodu. Mnoga deca se obeshrabre i prestanu da crtaju, osim ako nemaju dovoljno podsticaja i prilika za daljnji razvoj veštine.

Kada treba da se zabrinete

Ako u trećoj fazi i svim daljim fazama razvoja primetite neki od ovih znakova u dečijem crtežu, bilo bi dobro da porazgovarate sa detetom, a tek onda potražite savet psihologa.
-Ukoliko dete crta nepovezane delove tela, kao na primer, odvojene ruke od trupa, jedne ruke nema.
-Ako organi koji treba da budu u paru nisu u paru.
-Ako je haotičan crtež sa mnogo linija koje se ukrštaju.
-Ako radi crteže koji imaju mnogo debelih linija i ako pritiskom olovke pravi udubljenje u papiru.
-Crteži sa mnogo crne boje.


Ometanje dečjeg stvaralaštva

Ukoliko želite da vaše dete razvije normalno sve kognitivne funkcije, povedite računa da nikako ne radite sledeće stvari:
Crtanje deci - Ovo je najdrastičniji primer negativnog uplitanja u razvoj dečjih sposobnosti. Time se prekida prirodni način opažanja, shvatanja i stvaranja oblika kod dece pa se navikavaju na pasivnost.
Ispravljanje dečjih oblika - Svako podučavanje dece kako da nešto nacrtaju, naslikaju ili naprave narušava vlastita viđenja deteta i stvara kod njih nepoverenje u vlastite oblike i budi osećaj nemoći i nesigurnosti.
Izlaganje dečjih radova
Ako kuću pretvorite u galeriju dečjih crteža, nesvesno im namećete da oblike uvek crtaju na isti način.
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=X1ReF-IlzxU&feature=PlayList&p=F60283E704CF2622&index=0&playnext=1


Poslednji put izmenio Zvoncica dana Čet Dec 20, 2007 1:59 pm, izmenio ukupno 2 puta
Nazad na vrh Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku  
Zvoncica
~ administrator ~
~ administrator ~


Pridružio: 19 Feb 2007
Poruke: 4277
Lokacija: Nedodjija

PorukaPoslao: Čet Dec 20, 2007 1:03 pm    Naslov: Odgovoriti sa citatom

Kroz ono sto dete nacrta pratimo njegov emocionalni i socijalni razvoj, koliko je dete intelektualno sazrelo, ali i kako se odnosi prema okolini, kako doživljava bliske ljude, njegov stav prema svetu i slično - kaže Jelena Radosavljev, psiholog u Institutu za mentalno zdravlje u Beogradu.

Prema njenim rečima, već oko 15. meseca deca uzimaju olovku u ruku i ti prvi crteži jesu škrabotine, ali dete uživa u samoj činjenici da može motorički da se izrazi. Na uzrastu od 20 meseci počinju da se naziru neki oblici i dete tada počinje da imenuje ono što je nacrtalo. Sa dve godine deca crtaju ljudsku figuru, tako da iz glave idu i ruke i noge. Sa tri do četiri godine dete pri crtanju ljudske figure noge znatno produžava i iz njih se nastavljaju ruke.

- Ono što mi u psihologiji najviše analiziramo to su dečji crteži porodice i to je nešto što deca najčešće i crtaju. Dete porodicu crta tako što prvo nacrta za njega najbitniju osobu i ta osoba ide krajnje levo, ta figura je obično najveća i najbitnija za dete. Ukoliko je dete sa tom osobom blisko, ono će sebe nacrtati pored te figure i onda će redom crtati sve ostale članove porodice - priča Jelena Radosavljev.

Ponekad se roditelji uplaše kada dete nacrta porodicu, ali izostavi nekog člana.

Kako objašnjava naša sagovornica, dete je svesno koga ima u porodici, ali ponekad ima otpor da nacrta nekog, posebno ako su u pitanju mlađa braća ili sestre, jer je pomalo ljubomorno. Kada izostave oca, što je rade češće nego majku, njihovo najčešće objašnjenje je „tata je na poslu“.


Kako posmatrati crtež
- Deca ne crtaju ono što je realno, već stvari onako kako ih doživljavaju. Sa šest ili sedam godina oni već polaze u školu i tamo uče kako treba crtati, a do tada oni kroz crtež reprezentuju svoju viziju sveta - kaže Jelena Radosavljev.

Postoje dva načina na koji se crtež posmatra - kako dete upotrebljava linije (da li zadebljava neke površine i da li naglašava pojedine delove) i kako raspoređuje stvari u prostoru.

Ako dete crta više figura, a nekoj posveti mnogo više pažnje i truda, to odaje utisak da mu je taj predmet i veoma bitan.

Kada dete mnogo senči crtež, to često ukazuje na anksioznost, a ukoliko podebljava neke delove tela - recimo, nacrtalo je celu ljudsku figuru, ali je šake zatamnilo ili je podebljao linije šake ili ih nije ni nacrtalo, to ukazuje da dete sa tom osobom ne može da ostvari kontakt.

- Najbitnije je da posmatramo način na koji dete crta i šta izostavlja na crtežu. Ukoliko sebe nacrta bez očiju ili ušiju, to ukazuje da ima potrebu da se od nekih stvari skloni ili želi da se zaštiti - kaže Jelena Radosavljev.

Ponekad na crtežima nedostaju stopala, što govori o tome da dete ima doživljaj da nigde ne pripada.

Kada se posmatra dečji crtež, uvek mora da se uzme u obzir nekoliko aspekata, pre svega šta je dete nacrtalo, okolnosti u kojima crta, u kom je uzrastu, jer trogodišnjak ne crta isto kao dete od osam godina. Kako kaže Jelena Radosavljev, odrasli ljudi imaju tendenciju da kroz boje izražavaju osećanja, dok deca nemaju taj način doživljavanja boja, već se vezuju za onu koja je njima lepa.
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=X1ReF-IlzxU&feature=PlayList&p=F60283E704CF2622&index=0&playnext=1
Nazad na vrh Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku  
Zvoncica
~ administrator ~
~ administrator ~


Pridružio: 19 Feb 2007
Poruke: 4277
Lokacija: Nedodjija

PorukaPoslao: Čet Dec 20, 2007 1:11 pm    Naslov: Odgovoriti sa citatom

Najbitnije bi bilo da usmeravaš da se energija tvog deteta (koju pak treba intuitivno prihvatiti i spoznati) razvija nesmetano.
To iskljucuje ucenje dece o broju i položaju elemenata na crtežu (npr. 2 sunca, nema ruku i sli.), kao i crtanje deci.
Gledaj kakva je linija tvom detetu, kako koristi boju i na koji nacin organizuje elemente na papiru, tj.
1. da li je linija slobodna bez obzira na senzibilitet ( tj. linija može biti, tvrda, meka, razigrana, višestruka, ispekidana...to je sve deo karaktera deteta i naèina na koji misli i koristi svoju energiju).
2. boje i njihovo nanošenje ( manja deca koriste masovno osnovne boje, gledaj da li gustina nanosa boje odgovara energiji same boje...tj. recimo lazuri crvene , a u kasnijem uzrastu koliko je sposobno da tonira crtež i kakva je atmosfera koju sklopovi boja formiraju ( emocija).
3. raspored elemenata u odnosu na format papira ( korišcenje samo uglova papira, ispunjavanje papira u celini, koncentracija korišcena u crtanju, premali elementi u odnosu na format isl.)

Savet:
Sloboda i tolerancija
Neguj njegovu "drugost", prihvataj maštu, brljivost i sve pojave koje ti nalaziš kao neobiène su deo njegove individualnosti.
Pomozi detetu da se oslobodi, da ne strahuje, da se rasprostre po papiru.
neguj senzibilitet i ideje, maštovitost.
Omoguci mu korišcenje raznih tehnika, izbegavaj flomastere
Pusti da šljapka sa vodenim bojama. Ne zaboravi vežbe oblikovanja. Kupi papire raznih formata od najmanjih do velikih.
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=X1ReF-IlzxU&feature=PlayList&p=F60283E704CF2622&index=0&playnext=1
Nazad na vrh Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku  
Zvoncica
~ administrator ~
~ administrator ~


Pridružio: 19 Feb 2007
Poruke: 4277
Lokacija: Nedodjija

PorukaPoslao: Čet Dec 20, 2007 1:47 pm    Naslov: Odgovoriti sa citatom

Prvi crtež ljudske figure, poznat pod nazivom ''punoglavac'', javlja se u proseku na uzrastu od 2,5 godine. Grafomotorno (zrelije držanje olovke prstima) i vizuo-perceptivno (bolja opažanja i ocna koordinacija nervnih puteva) zrelija deca mogu da ga nacrtaju i sa 24 meseca.
Deca punoglavca u vecini slucajeva crtaju na dva nacina: velika glava iz koje idu ruke i noge, a stomak može biti smešten u glavi pored osnovnih elemenata (oci, nos, usta) koji je sacinjavaju, i drugi, konvencionalan (precrtavanje gotove figure), kada roditelji nacrtaju i prikažu krugom, kvadratima i pravougaonikom delove tela kao i njihov redosled. Ako još prilikom takvog crtanja roditelji cesto diktiraju redosled delova tela, deca pocinju emocionalno da pate što se odražava kroz izbegavanje crtanja. Malom detetu je inace dobro poznat izgled coveka i ono može da pokaže brojne delove tela. Medutim, da bi dete nacrtalo coveka, pre svega mora da otkrije koji se delovi obicno crtaju za razliku od onih koji nisu neophodni. Potom, dete treba da nauci kako da nacrta svaki deo i da tokom crtanja zna redosled delova, da ih se seti i da zna gde treba da umetne svaki deo u odnosu na druge delove. Potrebno je da ima znanje o uklapanju svih delova kao i da ih medusobno spoji. Da bi to bilo uradeno u kontinuitetu, slobodno, bez icijeg pritiska, po redosledu, dete mora da ima zrelu organizaciju vizuelnih i perceptivnih (opažajnih) puteva i posebno dobru kontrolu finih pokreta ruke i prstiju. Takva složena koordinacija znanja i veštine treba da je u saglasnosti i sa ostalim mentalnim sposobnostima primereno uzrastu. Roditelji ne primecuju odmah odreden nedostatak znanja i veštine kod deteta, jer je u razvoju crtanje spontano. Medutim, neprimecivanje u toku nekoliko meseci dovodi do problema kao što su: potpuno izostavljanje delova figure, veoma veliki pritisak olovkom na hartiju (tzv. tvrda linija) ili transparentna, tj. jedva vidljiva linija, neznanje oko smeštanja odredenih delova tela kao i njihovo crtanje, poremecaj koncentracije kao i pažnje i slicno. U tom slucaju, deca ce na zahtev da pribegnu crtanju za njih najjednostavnijih oblika kao što je lopta, sunce, neka jednostavna kuca i slicno. Ona otvoreno kažu da ne znaju da nacrtaju ljudsku figuru. Ima dosta slucajeva dece na uzrastu od 6 ili 7 godina koja mogu da nacrtaju najjednostavnijeg ''cica Glišu'', i to samo na zahtev. Oštecenje koje se javilo u predstavljanju ljudske figure, najcešce dovodi do problema u oblikovanju slova i pisanju u školi. Takode, primaran problem se nalazi u odsustvu takozvanog senzomotornog i saznajnog dela razvoja sopstvenog tela. Dete nema adekvatnu ni potpuno formiranu predstavu tela. Cesto, uz taj osnovni problem, dete ne zna strane tela, ne poznaje sve delove tela, nije opredeljeno u izboru ruke (leva ruka ili desna ruka), što veoma utice na usporavanje i oštecenje intelektualnog razvoja.
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=X1ReF-IlzxU&feature=PlayList&p=F60283E704CF2622&index=0&playnext=1
Nazad na vrh Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku  
Zvoncica
~ administrator ~
~ administrator ~


Pridružio: 19 Feb 2007
Poruke: 4277
Lokacija: Nedodjija

PorukaPoslao: Čet Dec 20, 2007 2:01 pm    Naslov: Odgovoriti sa citatom

ZNAKOVI UPOZORENJA

Čudovište s tisuću očiju, malo i prekriveno sunce, vrlo tanak i jedva vidljiv potez olovkom. Sve su to različiti elementi crteža koji mogu ukazivati na blagu tjeskobu.

Potez

Ako je prelagan, otkriva bojažljivost, hipersenzibilnost, introvertno i često vrlo suzdržano dijete. To može biti i znak potrebe za više pažnje, odobravanja i pohvala.


Ako na papiru ima mnogo križanja prikazanih likova i predmeta, vaše se dijete vjerojatno plaši da će pogriješiti i da neće nacrtati sliku dobro kao ostala djeca: treba pohvaliti njegovu sposobnost i vještinu i otvoreno mu pokazati ljubav koju osjećate za njega.


Kad je potez prenaglašen, do te mjere da je dijete olovkom ili flomasterom gotovo probušilo papir, to bi mogao biti znak velike taštine. Ipak češće otkriva dosta agresivno i hirovito dijete.

Boja

Crno je boja straha, ali i bijelo. Ako se dijete blokira pred čistim papirom ili ostavlja puno praznog prostora na svakoj stranici, možda se boji praznine ili ima potrebu za jasnijim granicama, potrebu da mu roditelju kažu dokle smije ići.


Ako prednost daje bojama kao što su crna i žuta, to može značiti ljubomoru (odnosno strah da ne izgubi nečiju ljubav).

Boju treba gledati u vezi s prikazanim predmetom:
na primjer, crvena lica ljudskih likova mogu biti odraz potisnute agresivnosti i potrebe djeteta da je izbaci iz sebe.

Predmeti
Neki elementi mogu biti povezani s dječjim strahovima: čudovišta, ali i miševi, pauci, zmije, insekti.

Često crtanje krvi, liječnika ili bolnice može ukazivati na tjeskobu.

Sunce u dječjoj podsvijesti predstavlja oca. Ako je zamračeno ili previše udaljeno od ostatka crteža, može označavati potrebu za većom komunikacijom s ocem.

Kuća je simbol majke.

Krov plameno crvene boje može se povezati s agresivnošću usmjerenom prema liku majke, dok ulazna vrata zatvorena lokotom ili velikim ključem mogu biti znak straha od "napada" drugih ljudi ili znak djetetove želje (koju roditelji potiskuju) da vrata njegovog doma budu otvorena njegovim prijateljima.

Prozori također igraju vrlo važnu ulogu u dječjoj simbologiji: prozorske klupice pune cvijeća odražavaju radost, a zatvoreni prozori ili prozori s rešetkama odraz su straha od otvaranja prema drugima.

Listovi koji padaju s drveća predstavljaju strah od samoće i želju djeteta da ponovno bude posve malo, zaštićeno i uvijek u blizini roditelja.

Posebnu pažnju treba obratiti na cipele, stopala i noge: ako dijete crta roditelje bose, bez stopala ili nogu, to može značiti da nema dovoljno povjerenja u njih i da mu je potrebno više sigurnosti.

Gumbi predstavljaju pupčanu vrpcu. Kad su jako naglašeni, odražavaju strah od odrastanja i ulaska u svijet odraslih koji se doživljava kao preagresivan.
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=X1ReF-IlzxU&feature=PlayList&p=F60283E704CF2622&index=0&playnext=1
Nazad na vrh Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku  
Zvoncica
~ administrator ~
~ administrator ~


Pridružio: 19 Feb 2007
Poruke: 4277
Lokacija: Nedodjija

PorukaPoslao: Čet Dec 20, 2007 2:04 pm    Naslov: Odgovoriti sa citatom

FAZE LIKOVNOG IZRAŽAVANJA
Crteži djece prolaze kroz različite faze, odražavajući njihov emocionalni razvoj.
Pogledajmo kako se razvija potez i koji su elementi posebno znakoviti:
2-4 GODINE:

Čovjek je predstavljen kao okrugla mrlja
Do druge ili treće godine dijete slučajnim potezima radi "nečitke" crteže koji se sastoje od nepovezanih točaka, mrlja i linija.
Od treće godine svojim crtarijama počinje davati imena.
Otprilike u toj dobi u crtežima djece javlja se okrugli čovječuljak (vidi crtež): krug predstavlja glavu i tijelo, a tanke linije noge i ruke.

5-7 GODINA:
Tijelo i kuća

Oko 5. godine ljudski lik, koji je odraz načina na koji dijete percipira svoje tijelo, mijenja izgled. Sada ispod glave crta tijelo s proporcionalnim rukama i nogama. U toj fazi javljaju se i neki drugi elementi: kuća, stablo, sunce, automobili, cvijeće.

Predmeti su poredani linijski: dolje je cesta, trava ili pod, a gore nebo.
Dijete crta ono što zna o stvarima: na primjer zid kuće postaje proziran ako se u kući nalazi čovjek.

8-11 GODINA:
Put prema realizmu


Od osme godine dijete na realističan način počinje predstavljati svijet: crtežu pokušava dati perspektivu i dubinu, ljudske likove i pejzaž obogaćuje detaljima (odjećom, izrazima lica) te prikazuje likove u kretanju. S vremenom, otprilike u desetoj godini, postaje kritičniji prema svojim crtežima i oni često postaju manje spontani.

ANALIZIRAMO ŠTO ZNAČE
Psiholog će iz crteža više saznati o djetetu nego iz razgovora s njim. Pa pogledajmo što to tišti ove mališane, odnosno što nam crtežima ćele poručiti:




Ivana, 9 godina, nacrtala je cvijet koji predstavlja radost, ali jarke i gotovo agresivne boje te crna usta pokazuju da nešto muči djevojčicu. Ivana se u školi ponaša prilično agresivno, a to je reakcija na maltretiranje od strane jednog od učenika.



Luka, 7 godina, dijete je rastavljenih roditelja (koji, kao što se vidi na crtežu, žive svaki u svom domu). Njegov crtež odražava strah od napuštanja. Volio bi spojiti mamu i tatu, ali to mu ne uspijeva: njih dvoje su u sukobu i svatko ga pokušava pridobiti na svoju stranu. Sunce, koje u dječjim crtežima simbolizira očinsku figuru, prikazano je dosta blijedom žutom bojom: dijete bi željelo da je otac prisutno u njegovom životu.
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=X1ReF-IlzxU&feature=PlayList&p=F60283E704CF2622&index=0&playnext=1
Nazad na vrh Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku  
Zvoncica
~ administrator ~
~ administrator ~


Pridružio: 19 Feb 2007
Poruke: 4277
Lokacija: Nedodjija

PorukaPoslao: Čet Dec 20, 2007 2:06 pm    Naslov: Odgovoriti sa citatom

Načinom crtanja dete otkriva temperament. Sramežljivo dete vući će tanke linije, dok će energično dete jako stiskati olovkom po papiru. Maštoviti vole da crtaju krugove, blage oblike (okrugli dim iz dimnjaka). Suprotno njima, živahno dete više voli uglove, ravne crte (šiljato drveće).
Raspored crteža na papiru: Pokazuje nam kako se dete uklapa u svoju okolinu. Levo znači prošlost i privrženost majci, desno budućnost i oca. Crte usmerene nagore predstavljaju detetove snove, a okrenute nadole njegov svakidašnji život. Dete sigurno u samo sebe smestiće crtež u sredini papira.
Izbor boja: Otvoreno i živo dete koristiće tople i žive boje (žutu, narandžastu, crvenu). Nežno i mirno biraće hladne boje. Crtanje plavom bojom sa šest godina poručuje da ne želi da ostane beba.
Simboli: Voda, kuća, sunce, životinje - najčešći su motivi i dečijih crteža. Prilikom crtanja mačke ili psa dete nam otkriva mnogo toga o sebi. Maca koja se mazi crtež je deteta koje voli da bude i samo maženo. Kuća predstavlja toplinu doma i otvaranje prema svetu. Otvoreni prozori pokazuju detetovu uravnoteženost.
Porodica: Crtanje svakog člana porodice zasebno pokazuje njegovo mesto u detetovoj glavi. Ali, ako nekoga i ne nacrta to ne znači nedostatak ljubavi prema toj osobi. Tako se može desiti da dete sebe nacrta uz roditelje, a brata ili sestru na slici na zidu.
Šta treba znati: Roditelji nikako ne bi trebalo da analiziraju svaki crtež jer će ono izgubiti poverenje u sebe i volju za crtanjem ako oseti da ga nadgledaju. Ostanite uz njega i pustite ga da samostalno crta. Jer, crtež je poklon deteta, pa zato treba pohvaliti i onaj crtež koji vam se čini lošim. Čuvajte detetove crteže. Oni će vam otkrivati njegove male tajne sve do 12. godine. Posle toga detetovo stvaralaštvo više nije spontano.
Ne postoji čudesni recept za razumevanje i tumačenje dečijih crteža. Za analizu se mora uzeti više crteža iz jednog razdoblja i s različitim temama. U njima ćete pronaći iste znakove osećajnosti, jer dete se izražava svojim delom, bez obzira na sadržaj crteža.


_________________
http://www.youtube.com/watch?v=X1ReF-IlzxU&feature=PlayList&p=F60283E704CF2622&index=0&playnext=1
Nazad na vrh Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku  
Jelena
~ pocasni gradjanin ~
~ pocasni gradjanin ~


Pridružio: 06 Okt 2006
Poruke: 3704
Lokacija: Sumadija

PorukaPoslao: Čet Jan 03, 2008 12:40 pm    Naslov: Odgovoriti sa citatom

Imam puno crteža dece iz škole , a i svoje.
Da li bi bilo prigodno da postavim neke od njih ovde?
_________________
" KO NAĐE PRIJATELJA,
NAŠAO JE BLAGO "
Nazad na vrh Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji email  
Zvoncica
~ administrator ~
~ administrator ~


Pridružio: 19 Feb 2007
Poruke: 4277
Lokacija: Nedodjija

PorukaPoslao: Sub Jan 12, 2008 2:19 am    Naslov: Odgovoriti sa citatom

Jelena ::
Imam puno crteža dece iz škole , a i svoje.
Da li bi bilo prigodno da postavim neke od njih ovde?

Naravno!
Kako da ne Neutral
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=X1ReF-IlzxU&feature=PlayList&p=F60283E704CF2622&index=0&playnext=1
Nazad na vrh Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku  
Jelena
~ pocasni gradjanin ~
~ pocasni gradjanin ~


Pridružio: 06 Okt 2006
Poruke: 3704
Lokacija: Sumadija

PorukaPoslao: Sub Jan 12, 2008 4:42 pm    Naslov: Odgovoriti sa citatom


_________________
" KO NAĐE PRIJATELJA,
NAŠAO JE BLAGO "
Nazad na vrh Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji email  
Jelena
~ pocasni gradjanin ~
~ pocasni gradjanin ~


Pridružio: 06 Okt 2006
Poruke: 3704
Lokacija: Sumadija

PorukaPoslao: Sub Jan 12, 2008 4:45 pm    Naslov: Odgovoriti sa citatom


_________________
" KO NAĐE PRIJATELJA,
NAŠAO JE BLAGO "
Nazad na vrh Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji email  
Imhotep
~ pocasni gradjanin ~
~ pocasni gradjanin ~


Pridružio: 09 Jul 2007
Poruke: 1512
Lokacija: Staza sudbine

PorukaPoslao: Sub Jan 12, 2008 9:49 pm    Naslov: Odgovoriti sa citatom

Jelena ::


ko je ovo crtao ? ima li neka prica.... decak?
Nazad na vrh Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji email  
Jelena
~ pocasni gradjanin ~
~ pocasni gradjanin ~


Pridružio: 06 Okt 2006
Poruke: 3704
Lokacija: Sumadija

PorukaPoslao: Sre Feb 20, 2008 8:21 pm    Naslov: Odgovoriti sa citatom

Sliku je crtao dečak u prvom razredu.
Tema:"Šta sam sanjao"

No, bilo je to pre desetak godina..
_________________
" KO NAĐE PRIJATELJA,
NAŠAO JE BLAGO "
Nazad na vrh Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji email  
Jelena
~ pocasni gradjanin ~
~ pocasni gradjanin ~


Pridružio: 06 Okt 2006
Poruke: 3704
Lokacija: Sumadija

PorukaPoslao: Sre Feb 20, 2008 8:23 pm    Naslov: Odgovoriti sa citatom


_________________
" KO NAĐE PRIJATELJA,
NAŠAO JE BLAGO "
Nazad na vrh Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji email  
Jelena
~ pocasni gradjanin ~
~ pocasni gradjanin ~


Pridružio: 06 Okt 2006
Poruke: 3704
Lokacija: Sumadija

PorukaPoslao: Sre Feb 20, 2008 8:38 pm    Naslov: Odgovoriti sa citatom


_________________
" KO NAĐE PRIJATELJA,
NAŠAO JE BLAGO "
Nazad na vrh Pogledaj profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji email  
Prikaži poruke iz poslednjih:   
Napiši novu temu Odgovori na poruku  :: Forumi Tvorca Grada :: forum » Deca Sva vremena su GMT + 2 sata
Idi na stranu 1, 2  Sledeci
Strana 1 od 2

 
Skoči na:  
Ne možete pisati nove teme u ovom forumu
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Ne možete menjati vaše poruke u ovom forumu
Ne možete brisati vaše poruke u ovom forumu
Ne možete glasati u ovom forumu


Powered by phpBB v2 © 2001, 2005 phpBB Group
Theme: PussycatBlue